Indirect
N°11 - 16/03/2012

Vorming op een goede voorbereiding richting verkiezingen

Beste CD&V bestuursleden,

Via deze nieuwsbrief wensen we U uit te nodigen tot enkele vormingsinitiatieven met het oog op een goede voorbereiding richting de gemeente- en provincieraadsverkiezingen van 14 oktober 2012. Iedereen die mee de schouders zet onder de voorbereiding van de verkiezingen in uw afdeling, is welkom. Kandidaten, bestuursleden, mandatarissen, …

Provinciale vormingscluster op 18 april in Torhout

CD&V West-Vlaanderen organiseert opnieuw 2 vormingsclusters voor kandidaten en bestuursleden op 18 april en 21 juni 2012. Deze vormingen gaan door in de lokalen van KATHO Torhout (Sint-Jozefstraat 1).
Een uitgelezen kans om nuttige tips en informatie op te doen als kandidaat of bestuurslid.

Voor de eerste provinciale vormingscluster op 18 april kun je 2 sessies volgen uit volgend aanbod:

19.15 uur: Ontvangst met broodjes

19.30 - 20.30 uur: Vormingssessie 1 met keuze uit:
1 Kandidatenwebsites - algemene informatie over concept, kostprijs, methodiek
2 Wegwijs in de partij - welke ondersteuning biedt CD&V in uw campagne - campagnelijn {Iedereen inbegrepen}
3 Hoe verkoop ik mezelf en CD&V? Op café, huisbezoeken, ...
4 Hoe schrijf ik een goede brief/folder? Tips door een ervaren copywriter (loopt na de pauze door in sessie 8)

20.30 uur: Pauze

20.45 - 21.45 uur: Vormingssessie 2 met keuze uit:
5 Kandidatenwebsite - basisvorming in de praktijk
6 Verkiezingswetgeving: Wat mag ik uitgeven? Welke regels moeten we volgen?
7 Hoe gebruik ik sociale media in mijn campagne?
8 Hoe schrijf ik een goede brief/folder? Praktische campagnetips (vervolg op sessie 4)

Grijp uw kans en schrijf u in vóór 15 april via het inschrijvingsformulier op de website bij ‘Vormingen’
U dient te vermelden welke sessies u wenst te volgen.

Nationale kandidatendag op 24 maart in Aalst

CD&V organiseert twee grote kandidatendagen om de kandidaten op alle vlakken voor te bereiden op de lokale verkiezingen van 14 oktober 2012.
Er zijn tal van workshops voorzien, waaruit je er 2 kan kiezen. Je kan het volledige programma en aanbod bekijken via (link naar pagina op nationale website).

De eerste kandidatendag vindt plaats op zaterdag 24 maart 2012 in de Katholieke Hogeschool Sint-Lieven in Aalst (Campus Dirk Martens, Kwalestraat 154 in Aalst-Nieuwerkerken).

Inschrijven kan door hier te klikken naar de nationale website en kost 8 euro. Uw inschrijving is definitief na overschrijving op rekeningnummer 776-5931054-86 op naam van Unitas vzw en met vermelding van ‘kandidatendag 24 maart’.
Er is tevens mogelijkheid om met een aantal van onze kopstukken op de foto te gaan. Daarnaast zullen er diverse infostands aanwezig zijn waar je volop nuttige informatie kan terugvinden.
Vanuit CD&V West-Vlaanderen doen we alvast een warme oproep om deel te nemen aan deze kandidatendag. Misschien een idee om vanuit je afdeling met een flinke delegatie aanwezig te zijn?

Toegang tot het intranet cdenv212.be

Alle geregistreerde bestuursleden kunnen inloggen op het intranet met hun paswoord. De eerste keer klik  je op ‘activeer account’. Je geeft je lidnummer en je familienaam in, vervolgens kies je een paswoord. Pas nadat je ingelogd bent, kan je allerhande documenten ook effectief bekijken.

Op dit intranet kun je o.a. terecht voor het raamprogramma, inhoudelijke fiches, informatie rond kieswetgeving, hoe communicatie te gebruiken.
Wie al eens een kijkje wil nemen naar het campagneconcept {Iedereen Inbegrepen}, kan ook hiervoor op het intranet terecht.

Familiedag in Oostende

Op zondag 13 mei trekt CD&V naar Oostende voor haar jaarlijkse familiedag. Op het St- Petrus en Paulusplein zullen er in een uniek decor heel wat activiteiten georganiseerd worden. Voor elk wat wils!

Noteer alvast de datum in je agenda! Binnenkort meer details hierover.

Deze Indirect werd verstuurd naar alle CD&V bestuursleden van West-Vlaanderen.