Indirect
N°10 - 22/02/2012

Vormingscluster in Torhout

West-Vlaanderen organiseert op woensdag 18 april 2012 een vormingscluster. Uiteraard spitsen we ons volledig toe op de voorbereiding van de lokale verkiezingen. We bieden u graag volgende sessies aan:

- Kandidatenwebsites (theoretische en praktische vorming van nieuw besturingssysteem)
- Wetgeving en verkiezingsuitgaven
- Sociale media (Facebook, Twitter, You Tube ...)
- Hoe verkoop ik mezelf en CD&V? (op café, bij huisbezoeken …)
- Hoe een goede brief/folder opstellen?

Meer informatie volgt nog in een aparte uitnodiging en op onze website

Heeft u suggesties voor een doorgedreven vorming, dan mag u deze gerust bezorgen via bdesmyter@cdenv.be . Uw suggesties nemen we graag mee naar de volgende vormingscluster – net voor de zomer– op 21 juni 2012.

Studentenactie

JONGCD&V en CD&V zijn gestart met de campagne naar studenten toe.
In de loop van deze maand worden er overal in Vlaanderen pizzababbels met parlementairen georganiseerd.

Op 7 maart worden de studenten in Kinepolis uitgenodigd om samen de film  ‘The Iron Lady’ te bekijken. Heel wat parlementairen zullen zich tussen de studenten mengen. Misschien ken je jongeren uit je afdeling die hierin interesse zouden kunnen hebben?  Aarzel dan niet hen aan te spreken en hen een leuke pizza- of filmavond te bezorgen.

Wil je meer info: klik hier

Op woensdag 14 februari gingen onze CD&V’ers in Kortrijk op café in dialoog met de studenten. De foto’s kunt u hier bekijken

Een CD&V banner voor je afdeling?

CD&V West-Vlaanderen biedt alle afdelingen de mogelijkheid om zelf een CD&V banner of ampersand aan te schaffen. Deze promoartikelen geven je activiteit steeds wat meer kleur en ondersteuning.
In het aanbod zitten volgende 3 artikelen:

• Een oprolbare banner (met oranje ampersand op witte achtergrond) kost 125 euro, BTW incl.
• Een plexi ampersand (plexi met oranje folie) wordt aangeboden aan 360 euro, BTW incl. Deze ampersand is 8 mm dik, met afmetingen 120 x 100 en staat op 2 voetjes. Wie zelf de voetjes wil maken, betaalt voor de plexi ampersand 240 euro, BTW incl.
• Beachvlag met ijzeren voet, 100 euro

Indien we in totaal een bestelling kunnen plaatsen van meer dan 10 exemplaren, daalt de prijs.

Interesse om een exemplaar zelf aan te kopen met je afdeling? Geef dan uiterlijk tegen 1 maart een seintje via averstraete@cdenv.be

Wie kopieert wie?

Kinderen leren door te kopiëren, ze pikken zaken op en nemen dingen over maar soms kan men zich de vraag stellen wie kopieert van wie? Staan wij als ouder/grootouder nog stil bij het gedrag dat wel "laten zien". We vragen het aan onze kinderen.

In een interactief theaterstuk luistert de toekomst naar kinderen met “special guest” Minister Joke Schauvliege en de lokale boegbeelden. Een interactieve theatervoorstelling voor ouders met kinderen rond de 5 concrete thema’s uit het dagdagelijkse leven, discussie en gezellig samenzijn.

Op 3 maart stopt de CD&V karavaan in Brugge met een cool theaterstuk voor (groot)ouders en kinderen (tussen 6 en 14 jaar).

Timing en locatie:  3 maart om 14u – Brugge, Het Entrepot, Binnenweg 5

Meer info op www.detoekomstluistert.be of via slambert@cdenv.be

Volksfeest Oostende

Ons volksfeest gaat dit jaar door op zondag 13 mei in Oostende (Sint-Petrus en Paulusplein).

We vragen jullie nu al om die dag aan te stippen in jullie agenda. Binnenkort meer info.

Ledenhernieuwing: stand van zaken

Vandaag heeft 80,61% van onze leden zijn/haar lidmaatschap hernieuwd. Een behoud van het aantal leden in de afdeling moet in een lokaal verkiezingsjaar zeker mogelijk zijn.

Heel binnenkort ontvangen de niet-hernieuwde leden (dit enkel voor de afdelingen die hun fiches niet opgevraagd hebben) een nieuwe oproep tot betaling.

In de loop van maart volgt er een eerste belronde (opnieuw enkel voor de afdelingen die hun fiches nog niet opgevraagd hebben). Je kan hier gerust als afdeling ook één of meerdere bestuursleden voor naar Brussel sturen die helpen om de niet-hernieuwde leden uit de eigen afdeling op te bellen. Ondertussen ontvangen ook deze afdelingen de hernieuwingsfiches van de niet-hernieuwde leden.

Is uw afdeling in eigen beheer gegaan? En al volop de niet-hernieuwde leden vereerd met een bezoekje? Dan vragen we om de lidgelden verwerkt te hebben tegen 30 maart. Ontvangen lidgelden kun je verwerken via www.mijnafdeling.be, een bezoekje aan het regiosecretariaat, storten op de provinciale rekening of meebrengen lidgelden naar een regiobestuur.

In de loop van april organiseren we ook voor jullie nog een belronde!

In mei ronden we de ledenhernieuwing af met een laatste brief, ondertekend door Wouter Beke en onze West-Vlaamse ministers.

Op naar de 100% en meer?

Nieuwe ledendag

Op donderdag 1 en zaterdag 3 maart zijn onze nieuwe leden naar jaarlijkse gewoonte weer uitgenodigd in Brussel. Zij krijgen de kans om CD&V, de verschillende politieke instellingen en Brussel beter te leren kennen.
We bieden hen een kijk in het Vlaamse parlement en het CD&V hoofdkwartier.
Het is dé gelegenheid om met elkaar en met onze ministers en parlementsleden in dialoog te gaan en... CD&V te ontdekken.

Benieuwd wie er uit jullie afdeling ingeschreven is? Aarzel niet om ons te contacteren en we brengen je verder op de hoogte.

Wilt u zelf inschrijven? Klik hier

Campagneverantwoordelijke in je afdeling

De lokale en provinciale verkiezingen komen snel dichterbij. Ongetwijfeld zijn jullie in volle voorbereiding. Misschien hebben jullie al een campagneverantwoordelijke aangeduid? Zo niet, dan raden we jullie zeker aan dit te doen. Op die manier kunnen we vanuit het provinciaal CD&V secretariaat deze campagneverantwoordelijke steeds ondersteunen met actuele informatie.
Mogen we jullie vragen dat elke afdeling de contactgegevens van zijn/haar campagneverantwoordelijke overmaakt aan averstraete@cdenv.be

Slabbetjes

Momenteel loopt er nog steeds een speciale actie rond de slabbetjes van CD&V. Wil je een leuke attentie bezorgen aan jonge ouders uit je afdeling of zelf zo’n slabbetje bestellen, dan dien je een geboortekaartje op te sturen naar Jong Geleerd, Wetstraat 89, 1040 Brussel.

Ook via de webwinkel kan je een slabbetje aankopen en dit voor 5 euro.

Het geheim wapen van CD&V heet Tine

Wie naar CD&V belt of mailt met een reactie op de actualiteit of een vraag over een politiek thema, krijgt sinds de zomer ook altijd een antwoord. Daar zorgt één vrouw voor: Tine Vandecasteele.

"Op piekmomenten krijg ik een paar honderd mails per dag", zegt ze, "Dat kan zowel van een huisvrouw als van een topmanager zijn. Ik reageer op alle berichten, behalve op scheldproza. Of wanneer het bericht aan voorzitter Wouter Beke gericht is, die antwoord namelijk zelf".
Zeggen dat de Vlamingen beroepsklagers zijn, vindt Tine een brug te ver. "Het zijn vooral bezorgde mensen", zegt Vandecasteele, die steevast opneemt met: "Hallo, met Tine van CD&V".

Ook eens proberen? Bel 02/238 38 83 of mail naar tine@cdenv.be

Kalender 21 feb