Kandidatennieuwsbrief {Provincieraad}
N°5 - 23/05/2012

Tips voor een geslaagde fotoshoot

1.      Algemeen

Een professionele fotograaf komt bij u thuis voor een sessie van ongeveer 3 uur. Dit is een investering die de CD&V-fractie echter graag voor u doet omdat goeie foto’s belangrijk zijn voor de campagne maar ook achteraf vaak nog kunnen gebruikt worden. Daarom enkele tips vooraf.

2.      Locatie

Denk op voorhand goed na over de verschillende locaties waar u met de fotograaf naar toe wilt gaan. Hou ook rekening dat lange verplaatsingen ten koste gaan van de fototijd.

Over het algemeen zoeken we dynamische foto’s, die zich het liefst in een buitenomgeving situeren. Foto’s binnen kunnen perfect ook maar vermijd zeker te statische foto’s (zoals de klassieker aan het bureau met de telefoon tegen het oor en de stylo in de hand). Een vergadering met mensen waarin u centraal staat is een beter alternatief.

Uw kiezers zijn steeds benieuwd naar de mens achter de kandidaat. Aarzel dus niet om uw hobby’s mee in beeld te nemen. Ook foto’s met partner en (eventueel) kinderen kunnen in bepaalde situaties een meerwaarde hebben.

Gouden regel: wees zoveel mogelijk uzelf, probeer u geen imago aan te meten dat niet klopt met hoe u in realiteit bent.

3.      Dames

De campagne wordt gevoerd doorheen de zomermaanden. Kies dus eerder voor fleurige en kleurrijke kledij. Ideaal is dat u tijdens de fotoshoot een 3-tal keer van outfit kunt veranderen.

Juwelen zoals opvallende oorringen of een mooie halsketting mag u zeker gebruiken want ze leveren een meerwaarde op foto’s. Lippenstift en make-up brengt u best zo laat mogelijk aan, net voor de fotoshoot. En een bezoek aan de kapster vooraf zal uw zelfvertrouwen tijdens de fotoshoot alleen maar verhogen.

4.      Heren

Een paar foto’s in maatpak zijn ok maar kies toch eerder voor casual kledij (hemd, polo’s, t-shirts, jeans, …) waarbij ook wat kleur zit. Alles kan eigenlijk behalve shorts e.d.

Probeer minstens 2 verschillende outfits klaar te leggen.

Voor wie baardloos door het leven gaat, probeer u te scheren kort voor de afspraak met de fotograaf (zeker als dit in de late namiddag gepland is). Een baard van 1 dag wordt op foto’s meestal uitvergroot. Zorg dat u ook een kam op zak hebt voor het geval er wat wind staat.

Pre-campagnekaart: jouw persoonlijke opdracht

DRINGEND!!

Vorige week stuurde ik onderstaande opdracht uit via de nieuwsbrief. Ik kreeg nog maar van een paar kandidaten hun tekstje binnen.
Dit wordt echt dringend, want het campagnebureau start nu met de opmaak van de pre-campagnekaarten!

Als je dit nog niet bezorgde, graag dus per kerende jouw tekstje!

DE OPDRACHT:

Jouw kiesdistrict koos ervoor een aantal leuke plekjes voor te stellen op de achterzijde van de pre-campagnekaart.

Jouw opdracht - tegen ten allerlaatste woensdag 30 mei (= exact 1 week om hierover na te denken):

Geef ons door welke plek je graag wil voorstellen.
Uiteraard dient er een link te zijn met de provincie.

Vul daarvoor aan:

Mijn favorietje plekje is ...
omdat ....

waarbij de 'omdat-omschrijving' maximaal 3 zinnen lang mag zijn.

2 voorbeeldjes:
Mijn favoriete plek is ons provinciaal domein Bulskampveld
omdat de kinderen in de omgeving van het kasteel zalig kunnen dromen van ridders en prinsessen terwijl wij genieten van een natuurwandeling of een aperitiefje op het café-terras.

Mijn favoriete plek is de provinciale ruiterroute in De Haan
omdat ik er van hou te paard de natuur in te trekken. Via deze route kan dit trouwens op een veilige en natuurvriendelijke manier.

Activiteitenkalender: opmaak

Per kiesdistrict zal een activiteitenkalender opgemaakt worden.

Daarin zullen 3 soorten activiteiten aan bod komen:
- interne CD&V-activiteiten
- wekelijkse marktdagen
- gemeentelijke activiteiten

Uw opdracht:
geef de activiteiten die doorgaan in jouw afdeling of gemeente zeker door aan onze medewerkers.

Aan Christine voor Oostende - cweyens@cdenv.be
Aan Sabine voor Roeselare en Tielt - svermeersch@cdenv.be
Aan Sabrina voor Brugge - sbeerlandt@cdenv.be
Aan Lindsey voor Ieper en Veurne - lferreira@cdenv.be
Aan Ann voor Kortrijk - averstraete@cdenv.be

Opvolging kandidatenavond

Een paar zaken in opvolging van onze kandidatenbijeenkomst van gisteren, 22 mei:

- In bijlage bij deze nieuwsbrief: de powerpoint + pdf's van het getoonde campagnemateriaal

- Ons provinciaal verkiezingsprogramma staat ondertussen al op www.westvlaanderenkiest.be

- Ondertussen worden ook de gegevens van op jullie fiches online geplaatst. Eens de foto's beschikbaar zijn, komen die ook op de website.
Check voor alle zekerheid goed of al jouw gegevens op de website correct zijn.

- De foto's die gisteren werden genomen zullen ter jullie beschikking gesteld worden.

- We vulden op ons lijstje de interesse voor de video aan. Alsnog interesse achteraf? Geen probleem, geef dit gewoon door aan Nele

- Gisteren werden ook een aantal papierwerk-formaliteiten vervult: kopie ID-kaart, tekenen voordrachtsakte en engagementsverklaring, ontvangen regels en bedrag trekkingsrechten.
Niet aanwezig gisteren, of geen tijd gevonden om dit in orde te brengen: geef je naam door aan Nele en dan kijken we hoe we dit zo snel mogelijk in orde kunnen brengen.

Nog vragen? Stel ze gerust ....

Kandidatenfiche op www.iedereeninbegrepen.be

CD&V Nationaal vraagt alle kandidaten een fiche in te vullen op de website www.iedereeninbegrepen.be

Om jullie werk wat lichter te maken, zal onze medewerkster, Ann, dit voor jullie doen.
Zij zal dus een fiche aanmaken op die website en de gegevens invullen aan de hand van jullie ingevulde provinciale kandidatenfiche.

Er zullen een aantal gegevens op die website zijn die Ann niet kan invullen op basis van de gegevens in haar bezit.
Vul die dan achteraf zelf aan (zie de richtlijnen daarvoor hieronder), of geef door wat er moet komen van info en dan brengt Ann dat voor jou in orde.

Ann = averstraete@cdenv.be

Hoe kan u uw fiche aanvullen?

Daar moet u login & paswoord invullen
-> login = kandidaat
-> paswoord =  Verkiezingen (opgelet mét hoofdletter)

• Klik dan uw naam in bij "kandidaat zoeken"
    Zo krijgt u reeds uw profiel te zien. Klik dan op uw naam en via “bewerken” kan u alle gegevens bijwerken en invullen.
  • Als uw naam nog niet aangemaakt is, klik dan op “kandidaat toevoegen”,
    vervolgens kan u alle gegevens invullen en op het einde klikt u op “opslaan”.

VVP-campagne

De Vereniging van Vlaamse Provincies (VVP) lanceerde ondertussen ook haar campagne.

Neem zeker een kijkje op www.drukjestempel.be

Voor in de agenda

21 juni: 2de provinciale vorming voor kandidaten en bestuursleden

6 juli: deadline eerste bestelronde kaartjes