Indirect
N°9 - 03/02/2012

Nieuwjaarsreceptie - Bedankt!

Wouter Beke wil iedereen graag bedanken voor de massale aanwezigheid op de nationale nieuwjaarsreceptie van afgelopen weekend. Met meer dan 2100 geïnteresseerden was deze editie opnieuw een succes.

Wil je nog even nagenieten via het fotoverslag of wil je het videoverslag bekijken? Ook  de toespraak van Wouter Beke kun je nog even rustig nalezen.

Op zoek naar een hoge resolutiefoto van jezelf en Wouter Beke? Klik dan op onze flickr pagina.

Ronde Minister Schauvliege

De afgelopen jaren is heel wat geïnvesteerd in Leefmilieu en Natuur. Sommige realisaties werden op lokaal vlak aangepakt, andere door het provinciebestuur, nog andere door de Vlaamse overheid. Vlaams minister van Leefmilieu en Natuur Joke Schauvliege werkt hiervoor nauw en goed samen met het lokale en provinciale niveau.

In het voorbereidingstraject naar de lokale verkiezingen van 14 oktober 2012 wil minister Schauvliege de lokale mandatarissen maximaal ondersteunen. Daarom komt ze naar u toe.

Wilt u meer weten over een rioleringsproject dat momenteel in uw buurt aan de gang is? Of hebt u vragen over de aanpak van leefkwaliteit of biodiversiteit in uw buurt? Of wilt u de minister uw bezorgdheid over een bepaald dossier meegeven? Het kan allemaal.

De minister heeft in West-Vlaanderen volgende halte voorzien:

-> 3 maart tussen 12u30 en 14u in het Entrepot, Binnenweg 5, Brugge

De aanwezigen worden onthaald door minister Schauvliege, haar kabinet, de provinciaal voorzitter en het provinciale team van CD&V.

De minister en haar medewerkers willen graag goed voorbereid op alle vragen antwoorden.
Daarom vragen ze om in de mate van het mogelijke op voorhand vragen, suggesties of opmerkingen door te geven. Ga hiervoor naar www.cdenv.be/rondeschauvliege.

Wie kopieert wie?

Kinderen leren door te kopiëren, ze pikken zaken op en nemen dingen over maar soms kan men zich de vraag stellen wie kopieert van wie? Staan wij als ouder/grootouder nog stil bij het gedrag dat wel "laten zien". We vragen het aan onze kinderen.

In een interactief theaterstuk luistert de toekomst naar kinderen met “special guest” Minister Joke Schauvliege en de lokale boegbeelden. Een interactieve theatervoorstelling voor ouders met kinderen rond de 5 concrete thema’s uit het dagdagelijkse leven, discussie en gezellig samenzijn.

Op 3 maart stopt de CD&V karavaan in Brugge met een cool theaterstuk voor (groot)ouders en kinderen (tussen 6 en 14 jaar).

Timing en locatie:  3 maart om 14u – Brugge, Het Entrepot, Binnenweg 5

Meer info op www.detoekomstluistert.be of via slambert@cdenv.be

Naar een hip 'Huis-aan-Huis-Blad'?

Ons gezamenlijk huis-aan-huisblad blijft een effectief en goedkoop medium in vergelijking met de lokale drukker. We realiseren dit allemaal samen door de bundeling van coördinatie, creatie en drukwerk.
Om het brede publiek te bespelen met impact maken we het voor u nog beter:

• Met wit en glossy papier
• Met minder administratie door een handige administratief invulformulier
• Met voorbeeldsjablonen om jouw boodschap nog krachtiger te formulieren
• Met themanummers - mensen lezen graag een verhaal
• Met nationale pagina's die heel glossy ogen en lokaal relevant nieuws brengen voor het brede publiek

Uw boodschap als CD&V wordt herkend als u 3 à 4 keer per jaar in de bus komt bij het brede publiek. Daarvoor kan indien gewenst gebruik worden gemaakt van invulbare sjablonen, voorbeeldartikels, een rijk archief aan beeldmateriaal. Er is zelfs een kant-en-klaar indesign-stramien voor afdelingen die zelf een professionele vormgever onder de arm nemen.

De naam van het huis-aan-huisblad is niet langer 'Direct', maar draagt nu de naam van de afdelingswebsites. Op die manier kan de 360°-aanpak versterkt worden & versterk je met het huis-aan-huis-blad ook de lokale website. En omgekeerd uiteraard.

Een ideaal middel om in de aanloop naar de gemeente- en provincieraadsverkiezingen van 14 oktober nog bij de kiezers ‘in de bus te vallen’!
Meer info of inlichtingen bij uw bewegingscoördinator Koen, Suma of Ben.

Oranje 'eyecatchers'

Met de verkiezingen en bijhorende campagne in aantocht wordt bekeken hoe de afdelingen maximaal ondersteuning kunnen krijgen.

In tijden van campagne moet de boodschap aan de man worden gebracht en liefst op een heel originele manier. In het oog springen is hierbij de kernboodschap.

CD&V afdeling Torhout beschikt over een oranje CD&V-keet waarmee ze geregeld een wijkbezoek organiseren. Een ideale eyecatcher om je actie kracht bij te zetten.

Een auto, bakfiets, stootkar, rolschaatsen, skateboard, fiets, tandem, tractor, kruiwagen grasmaaier, ….of iets anders. Het zijn maar enkele ideeën of misschien gebruik je dit al

Daarom enkele vraagjes:

1. Heb je in je afdeling al zo iets?
2. Zo ja? Wat is het?
3. Zo neen? Ben je geïnteresseerd om wel zo iets aan te schaffen? (en heb je er budget voor)

Laat het ons weten via kmorlion@cdenv.be
We bundelen de antwoorden en bekijken via CD&V nationaal welke ondersteuning we kunnen geven bij het aanschaffen of het huren van deze oranje 'eyecatchers'.

Andere Huis-aan Huis formats

Voor wie (nog) meer wil, werkten we een aantal concepten uit, zoals een Samen-is-superblad, een Toekomstthemanummer of nog andere themanummers.

Een andere format helemaal te vullen door de afdeling? Ook daar hebben wij kwalitatieve antwoorden op, perfect aan te passen op uw maat: een Toekomstkrant (een echte krant, helemaal te vullen door de afdeling in A3-formaat) een &-special (het ledenblad & helemaal door u te vullen als afdeling, ideale format om bijvoorbeeld een programma mee uit te geven, de toekomstvisie van de gemeente mee te vullen,...).

Ideeën opdoen?

Klik & bekijk de Ampersand-special van de afdeling Poperinge.

Ook hier kun je voor alle informatie over prijzen, ondersteuning, bijkomende vragen… terecht bij de bewegingscoördindatoren Koen, Suma en Ben.

Werkgroep Allochtonen

In tal van provincies buigen werkgroepen zich over de betrokkenheid van allochtonen bij de lokale CD&V werking. Een structureel overleg kan de banden verscherpen en de kennis verbreden.

Voorlopig was er in onze provincie tot op heden nog geen structureel overleg hieromtrent. Wellicht borrelen er in enkele afdelingen geregeld vragen op rond deze doelgroep: hoe allochtonen bereiken?, hoe betrek je allochtonen bij de voorbereiding van de verkiezingen?, hoe overtuig je allochtonen om zich te engageren tot een lijst,...

Indien voldoende interesse, zullen we hierover een bijeenkomst organiseren met het oog op uitwisselen van ervaringen, gezamenlijk bespreking van visies, aanpak en strategie...

Interesse om hiervan op de hoogte gehouden te worden en een uitnodiging te ontvangen voor dit overleg? Geef dan voor 10 februari uw naam door aan Suma Lambert -  slambert@cdenv.be

Kalender feb -