Indirect
N°3 - 01/06/2011

Ronde van Welzijn

Op woensdag 8 juni 2011 gaat in het provinciehuis Boeverbos te Brugge een nieuwe Ronde van Welzijn door.

Op initiatief van minister Jo Vandeurzen, parlementairen Tom Dehaene, Griet Coppé en gedeputeerde Dirk De Fauw wordt een vormingsmoment voorzien voor alle lokale mandatarissen en afdelingsvoorzitters.

Het informeren over het Vlaamse decreet inzake welzijn staat centraal, dit aan de hand van volgende thema’s: ouderen (ouderen en ouderenparticipatie), gezondheidszorg (geestelijke gezondheidszorg en vermaatschappelijking van de zorg), kinderen (kinderopvang en opvoedingsondersteuning) en armoede en schulden (maatschappelijke dienstverlening, steunbeleid, schuldbemiddeling,…)

Tevens zullen er ervaringen uitgewisseld worden hoe je op lokaal vlak rond ‘welzijn’ zichtbaar zaken kan realiseren. Inschrijven voor deze ‘Ronde van Welzijn’ kan nog steeds via www.cdenv.be/rondewelzijn

Loop mee met minister Crevits!

Op Pinkstermaandag 13 juni neemt Hilde Crevits voor het vierde jaar op rij deel aan de Ladies Run in Kortrijk.

Minister Crevits roept alle sportievelingen van CD&V op om samen met haar richting Broeltorens te joggen. Haar sportieve campagne loopt onder het motto ‘Trek je stoute schoenen aan en loop mee met minister Crevits’.

De inschrijvingen via de website zijn afgesloten, maar u kan wel nog ter plaatse inschrijven.
Afspraak om 11u in de Lange Munte te Kortrijk om 4,7km of 11km te lopen. De CD&V’ers ontvangen ter plaatse een ‘Samen is Super-loopshirt’.

Meer info? Neem contact op met Bercy Slegers (0495/29.52.28)

Intervisienetwerk rond 'lijstvorming'

In voorbereiding van de gemeente- en provincieraadsverkiezingen van 2012 organiseren we intervisienetwerken rond 3 thema’s: lijstvorming, communicatie en campagne.

Het doel van deze netwerken is om lokale afdelingen procesmatig en ervaringsgericht te begeleiden op weg naar de lokale verkiezingen van 2012. Het aspect van ervaringsuitwisseling staat hierbij centraal. Deelnemers aan dit intervisienetwerk brengen zelf vragen/problemen aan die in  beperkte groep zullen besproken worden. We werken immers met 3 doelgroepen (afdelingen in oppositie, afdelingen in coalitie zonder burgemeester en afdelingen met burgemeester). Het geheel wordt ondersteund door een coach die hiervoor de nodige training heeft gekregen.

Tijdens een geslaagd oppositieontbijt op zaterdag 29 mei in Kortemark deelden enkele oppositieafdelingen alvast hun ervaringen en knelpunten rond ‘lijstvorming’. Onder leiding van coach Marnix Demasure (afdelingsvoorzitter Ingelmunster) werden heel wat nuttige aspecten rond lijstvorming besproken.  Op het einde van deze bijeenkomst werd door de aanwezigen alvast de afspraak gemaakt om op zaterdagmorgen 8 oktober een volgende sessie te wijden aan ‘campagne voeren’.

Voor afdelingen in meerderheid vindt de sessie rond ‘lijstvorming’ plaats op donderdag 9 juni in het CD&V huis in Roeselare. Voorlopig schreven reeds een 12-afdelingen zich in. Coaches van dienst zijn Nele Muys (provinciaal jongerenvoorzitter) en Ilse Himpe (regiovoorzitter Roeselare-Tielt).

Voor inschrijvingen en inlichtingen kun je terecht bij Ben Desmyter, bdesmyter@cdenv.be of 0498/102496

Vormingscluster 20 juni in Torhout

Na de succesvolle vormingscluster van 6 april in Torhout, vindt op maandagavond 20 juni 2011 een tweede vormingscluster plaats. We voorzien opnieuw 5 sessies, met ditmaal keuze uit:

• Afdelingswebsites (voor afdelingen die nog niet opgestart zijn of afdelingen met specifieke vragen)
• Merk CD&V - nieuwe huisstijl - hoe zelf uitnodigingen/folders aanmaken?
• Contextanalyse
• Hoe schrijf ik een goeie, wervende tekst?
• Hoe nieuwe doelgroepen aanspreken? (lijstvorming, kiezers, vrijwilligers,…)

Gisteren kregen de CD&V bestuursleden uit de afdelingen een elektronische uitnodiging toegestuurd. De afdelingsvoorzitters krijgen eerstdaags per post een 5-tal uitnodigingen toegestuurd voor verdere distributie in de afdeling.

Inschrijven kan tot 15 juni 2011 via www.west-vlaanderen.cdenv.be/vormingscluster-20-juni-torhout

Lente-actie ‘Samen is Super’

De lente-actie ‘Samen is Super’ loopt op volle toeren. Geregeld duiken grote ‘Samen is super’ affiches op in het landschap en op tal van activiteiten kleurt een CD&V delegatie meer dan ooit oranje. Aarzel alvast niet om een foto van jullie ‘Samen is Super’ activiteit naar ons door te sturen.

Mocht je nog twijfelen hoe ‘Samen is Super’ ook in uw afdeling uit te spelen, neem dan zeker contact op met uw bewegingscoördinator. Zij helpen u graag verder!

Regiosecretariaten gesloten in Hemelvaartweekend

Omwille van het Hemelvaartweekend zullen de regiosecretariaten uitzonderlijk gesloten zijn op donderdag 2 en vrijdag 3 juni 2011. Voor dringende zaken kunt u terecht bij uw bewegingscoördinator.

Ook op Pinkstermaandag 13 juni 2011 zijn de regiosecretariaten gesloten.

Provinciaal Ruimtelijk Structuurplan 24 juni 2011 (org. Provincieraadsfractie)

Op vrijdagnamiddag 24 juni 2011 worden alle mandatarissen uitgenodigd in het Provinciehuis Boeverbos om in gesprek (15.00u-18.00u) te gaan met gedeputeerden en provincieraadsleden rond de herziening van het Provinciaal Ruimtelijke Structuurplan.

We hopen alvast elke afdeling te mogen verwelkomen.

CD&V Volksfeest in Kortrijk op 27 augustus

Iedereen heeft wellicht al 27 augustus 2011 met dubbele stip in zijn of haar agenda genoteerd. Op die dag vieren we ‘Samen in Kortrijk’. Het volksfeest in het stadscentrum van Kortrijk naar aanleiding van ’10 jaar CD&V’.
De voorbereiding is in volle gang. Binnenkort krijgt elke CD&V lid uit onze provincie een persoonlijke uitnodiging maar we geven alvast in primeur een greep uit het programma. Mobiliseren jullie mee?

Een greep uit het programma:
• Een zoektocht doorheen Kortrijk met verrassende ontmoetingen, straattheater, tal van prijzen
• Geleide bezoeken Museum 1302
• Radio Modern in volle actie : Huisorkest, DJ'sets, Workshops Hoola hoop, danssessies, Beautysaloon voor haar, Barbershop voor hem,.....
• Circle of Friends: in dialoog met onze kopstukken
• Woesh : Workshops Circustechnieken - Workshops Straattheater
• Barbecue, ijsjes, babbels tussen pot en pint
• Springkastelenpark voor héél jong & wat ouder
• ....

Kalender juni-

• 8 juni: Ronde van Welzijn
• 9 juni:  Intervisiemoment ‘lijstvorming’