Groepsafspraken district Roeselare
22/06/2012

Groepsafspraken district Roeselare

Beste kandidaten district Roeselare,

hierbij een overzicht van de groepsafspraken:

- Folder per gemeente
Deze folder zal opgemaakt worden voor elke gemeente in het district.
Verspreiding met BPOST voor elke gemeente in het district.
Dit zal gebeuren in laatste week van september. Waarom dan? Dan zit er een week tussen deze folder en onze andere groepsfolder. We hebben enkel weekzekerheid bij BPOST, wat anders kan betekenen dat deze folder op vrijdag in de bus valt en de tweede folder al meteen de maandag erna. Om dat te vermijden dus laatste week van september bedeling van deze folder.

Kostprijs (alle versies):
- opmaak: 418,7 euro
- druk: 3153,5 euro
- verzending (let op: hier zit een heel kleine wijziging met het eerdere bedrag dat we doorstuurden, rekenden toen 0,061 per ex, maar is 0,063): 5.564,79 euro

Dit alles gedeeld door 9 kandidaten = 1.015,22 euro per kandidaat

Afspraak dat we dit van jullie trekkingsrecht afhouden.
Wij zetten dit - net als de rest van materiaal van je trekkingsrecht - op de groepsaangifte.

- Advertenties
De regio zal vanuit haar budget advertenties voorzien in De Weekbode Izegem / De Weekbode Roeselare / De Weekbode Torhout
Zo komt elke gemeente uit jullie district aan bod.
De advertenties zullen geplaatst worden in de edities van vrijdag 5 oktober. We nemen niet de editie vlak voor de verkiezingen, omdat mensen die hun krant in de krantenwinkel gaan halen dit vaak maar op maandag of later doen. Dat zou dan betekenen dat ze de advertenties te zien krijgen na de verkiezingen.

Kostprijs:
dit zal zijn ter waarde van ongeveer 1.500 euro.
De regio betaalt. Wij zetten dit op de groepsaangifte.

- Affiches

Er worden geen groepsaffiches gemaakt.

Voor op de 2m²-borden (prov borden en afdelingsborden): Gerda = 1m²-affiches, de andere kandidaten = 60x80-affiches
Per afdeling zullen er 5 borden voorbehouden worden voor de provincieraadsverkiezingen, in Izegem en Roeselare zijn er dat 10. Dat wordt gerekend met de 3 borden die we voorzien per kandidaat inbegrepen.
Voor Hooglede betekent dat bv dat er nog 2 borden voorzien moeten worden door afdeling/kandidaat. In Izegem nog 4 borden te voorzien door afdeling/kandidaten. In Staden zullen er zo 6 borden ipv 5 ter beschikking zijn.

Algemene afspraak is dat je affiches van het formaat 60x40 voorziet voor op de gemeentelijke officiële borden.

TREKKINGSRECHT

We zijn vertrokken met een trekkingsrecht van 1.713, 45 euro per kandidaat.

Als we de folder daar van aftrekken, blijft er een trekkingsrecht per kandidaat over van 698,23 euro per kandidaat.