Indirect
N°7 - 21/12/2011

Prettige feesten

Langs deze weg willen provinciaal voorzitter Daniël Vanpoucke en alle CD&V medewerkers in West-Vlaanderen u een zalig kerstfeest en gelukkig Nieuwjaar toewensen.

2012 wordt ongetwijfeld een druk en uiterst interessant jaar. Bol van de vele uitdagingen, gekleurd met doordachte strategieën en doorspekt met tal van leuke CD&V momenten. We wensen u alvast alle succes toe en staan u daarbij vanuit de regiosecretariaten graag bij.

Vooraleer het nieuwe jaar in te duiken, gaat het personeel er nog even tussenuit. Tussen Kerst en Nieuw zijn alle regiosecretariaten traditioneel gesloten
Vanaf 3 januari 2012 staan we met hernieuwde energie opnieuw ter beschikking.

De toekomst luistert - De pot op met CD&V

De eindejaarscampagne ‘De toekomst luistert’ draait op volle toeren. Heel wat affiches duiken in het straatbeeld op en ook de eerste activiteiten rond ‘de toekomst luistert’ worden aangekondigd. Aarzel niet ons de verslagen en spraakmakende foto’s door te sturen voor publicatie in de Ampersand. Nood aan enkele insteken voor mogelijke acties?  Vraag ze gerust aan je bewegingscoördinator.

Aan het glazen huis van ‘Music for life’ overhandigden CD&V parlementsleden Jef Vandenbergh en Tom Dehaene op maandagnamiddag een cheque van meer dan 12.000 euro.
Onder de noemer ‘De pot op met CD&V’ kon via de verkoop van WC-papier en tal van andere acties, een aardige som overhandigd worden.
Ook in West-Vlaanderen stroopten heel wat afdelingen de mouwen op. Dank u wel!

Ampersand op maat van uw afdeling/CD&V Direct

Ampersand ken je al jaren als ons nationaal ledenblad. Voortaan kun je de Ampersand ook personaliseren met lokale inhoud van uw afdeling. Zo beschik je over een bijkomend instrument voor externe communicatie.  En je bespaart jezelf het werk en het budget voor de uitwerking van het grafisch ontwerp.
Hoe dit precies praktisch in elkaar zit en hoe het prijskaartje inéén steekt, kun je terugvinden via het intranet www.cdenv212.be (via stap 5).  Ook je bewegingscoördinator kan je hierin ondersteunen.

Ook CD&V Direct wordt in 2012 opnieuw aangeboden. Voor een vlotte ondersteuning vragen we echter tijdig uw deelname te bevestigen en uw teksten aan te leveren in de juiste format (cf. Directief). Zo kunnen we een vlotte aanlevering van uw CD&V Direct uitgave ten allen tijde garanderen. Voor wie een CD&V Direct voorziet in februari, ligt de deadline dus op 15 januari 2012.

Op zaterdag 28 januari 2012 vindt in de ‘Zuiderkroon’ te Antwerpen tussen 17h en 20h opnieuw de nationale CD&V nieuwjaarsreceptie plaats.
Via de regiosecretariaten kunt u zich apart inschrijven voor de provinciale busregeling.
Let op dus! U moet zich op twee plaatsen inschrijven; de busregeling via onze regiosecretariaten + de nieuwjaarsreceptie via de nationale website.
De ene inschrijving volgt dus niet automatisch uit de andere.
Na overschrijving van 10 euro/pp op rekeningnummer 738-7377366-53 reserveren we voor u een plaatsje.

We voorzien volgende timing:
15u00: Opstappen in Ieper (Bus 1) en Oostende (Bus 2)
15u30: Opstappen in Kortrijk (Bus 1) en Brugge (Bus 2)
17u00: aankomst in de Zuiderkroon te Antwerpen
19u45: vertrek vanuit de Zuiderkroon te Antwerpen
21u15: aankomst in Kortrijk en Brugge
21u45: aankomst in Ieper en Oostende

Afdelings- en kandidatenwebsites

Deze week worden alle verouderde afdelingswebsites (TYPO 3) definitief van het net gehaald. Wie nog niet overstapte naar een nieuwe, gebruiksvriendelijke DRUPAL versie kan voor begeleiding uiteraard nog steeds terecht bij Ann of Sabrina. We helpen u graag met de uitbouw van een moderne en aantrekkelijke lokale webstek voor uw afdeling.

Op de provinciale vorming van 5 december 2012 konden de aanwezigen kennis maken met het aanbod van ‘kandidatenwebsites’. Dit met het oog op een voorbereiding van de lokale verkiezingen. Benieuwd naar hoe de kandidatenwebsites worden opgebouwd, hoe ze eruit zullen zien, wat ze zullen kosten per kandidaat,...? Aarzel niet om uw bewegingscoördinator te vragen wat toelichting te komen geven in uw afdeling.

Regionale CD&V nieuwjaarsrecepties

Traditioneel organiseren de CD&V regio’s een nieuwjaarsreceptie. De kersthappening van regio Brugge ligt reeds achter de rug, maar voor de overige regio’s hieronder de data. Voor de lokale afdelingsrecepties verwijzen we naar www.west-vlaanderen.cdenv.be

Regio Westhoek: 20 januari 2012, Gemeentehuis De Panne, Hilde Crevits om 19u30
Regio Oostende: 29 januari 2012, Huize Astrid Oostende, Steven Vanackere om 11u
Regio Roeselare-Tielt: 4 februari 2012, Zaal Geitenhove Hooglede, Wouter Beke om 19u
Regio Kortrijk: 12 februari 2012, Jukeboxmuseum Menen, Steven Vanackere om 11u

Ledenhernieuwing fase II

Vandaag telt onze partij 70.000 leden. Leden zijn het komende jaar het belangrijkste communicatiemiddel voor onze partij, voor je afdeling en voor toekomstige kandidaten. Bij de lokale verkiezingen maken zij mee het verschil. Sinds het versturen van de ledenhernieuwingsbrief midden november hernieuwden al meer dan 67% van de West-Vlaamse leden hun lidmaatschap.

De eindejaarsperiode is een ideale aangelegenheid om je leden een bezoekje te brengen en op die manier een vinger aan de pols te houden via persoonlijk contact.
Vraag daartoe gerust de hernieuwingsfiches van uw leden op bij het regiosecretariaat. Tevens kunt u er terecht voor ondersteunend materiaal. Houd hierbij wel rekening met een leveringstermijn van twee weken.

Eind januari wordt er een herinneringsbrief verstuurd naar de nog niet-hernieuwde leden (enkel voor afdelingen die geen hernieuwingsfiches opgevraagd hebben).
Ook daarna kunt u nog steeds de hernieuwingsfiches voor uw afdeling opvragen.

Deze indirect wordt verstuurd naar alle leden van de regiobesturen van West-Vlaanderen