Vanuit district Brugge zitten vandaag 5 raadsleden voor CD&V in de provincieraad: Bart Naeyaert, Hilde Decleer, Dirk De fauw, Bernard De Cuyper en Annie Vandenbussche.

Gedeputeerde Bart Naeyaert en raadslid Hilde Decleer zullen ook op 14 oktober terug verkiesbaar zijn voor de West-Vlaamse provincieraad, dit vanop de plaatsen 1 en 2 van de CD&V-lijst.  De 3 anderen staan niet meer op de lijst voor de provincieraadsverkiezingen:

Dirk De fauw neemt afscheid van de provincie.

Als provincieraadslid, CD&V-fractieleider en ook gedeputeerde bevoegd voor o.a. welzijn en Noord-Zuidbeleid heeft hij zich maar liefst 32 jaar ingezet voor West-Vlaanderen en de West-Vlamingen. Een opsomming geven van belangrijke dossiers waar hij de hand in had, is onbegonnen werk. Zelf is hij vooral trots op de uitbouw van Ons Erf en de Waaiberg voor personen met een handicap, de vrijwilligersverzekering die uiteindelijk nationaal navolging kreeg en het optrekken van de steun aan het Zuiden van 0,7% naar 1% van het provinciale budget.
Hij kiest nu voluit voor stad Brugge en zal er op 14 oktober dan ook de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen trekken.

Ook Annie Vandenbussche gaat voor de volle 100% voor Knokke-Heist.

Annie kwam in de provincieraad in juni 2014. Als fervent kunstliefhebber volgde ze o.a. de overdracht van de cultuurbevoegdheden van de provincie richting Vlaanderen mee op. Uiteraard zette ze zich ook volop in voor de uitbouw van het vernieuwde Zwin.

Bernard De Cuyper stopt zijn actieve loopbaan als politicus  na een periode van 24 jaar.

Hij is ondertussen 70 jaar en is blij dat de CD&V-lijst van oktober een verjonging en vernieuwing kent. Gedurende de 4 legislaturen lag zijn accent bij het platteland en het land- en tuinbouwbeleid. Hij volgde de dossiers waterlopen op de voet op, verdedigde met vuur de Polderbesturen en pleitte voor voldoende ruimte voor ruiter- en menroutes.

Dirk, Annie en Bernard nemen dan wel afscheid van de provinciale politiek, ze willen dit niet doen zonder hun uitdrukkelijke steun toe te zeggen aan lijsttrekker Bart en zijn ploeg die op 14 oktober de CD&V-kleuren zullen verdedigen.