De provincieraad zette in de zitting van 24 mei een finale stap in de administratieve procedure: goedkeuring opdracht voor de realisatie van de missing link op het Guldensporenpad tussen Deerlijkstraat en Otegemstraat in Zwevegem.

De kosten voor het realiseren van deze missing link op de fietssnelweg worden geraamd op 355 900 euro (incl. BTW) met een verhouding 2/3 provincie en 1/3 gemeente.

Provincieraadsvoorzitter Eliane Spincemaille: “Er komt een 3m breed fietspad in asfalt met verlichting en aansluiting op de paden in het Leanderhof. Er is een haag voorzien tussen het fietspad en de kant van het bedrijf Bekaert. De provincie trekt het dossier en heeft de vergunning op zak. Het Vlaams Gewest komt over de brug met subsidies en de gemeente staat hoofdzakelijk in voor de kruisingen met de 2 centrumstraten. Een herinrichting waarbij het autoverkeer afgeremd wordt, is aan de orde, alsook het verplaatsen van de bushaltes in functie van het fietspad. Toch ingrijpende werken die in het voorjaar 2019 zouden moeten klaar zijn.”